video, testi, traduzioni, interpretazioni...

giovedì 29 marzo 2012

Alanis Morissette - Thank U


[1998]



Thank U
 
How 'bout getting off
these antibiotics
How 'bout stopping eating

when I'm full up
How 'bout them transparent

dangling carrots
How 'bout that ever elusive kudo?


Thank you india
Thank you terror
Thank you disillusionment
Thank you frailty
Thank you consequence
Thank you thank you silence


How 'bout me not blaming
you for everything
How 'bout me enjoying

the moment for once
How 'bout how good it feels

to finally forgive you
How 'bout grieving it

all one at a time?

Thank you india
Thank you terror
Thank you disillusionment
Thank you frailty
Thank you consequence
Thank you thank you silence


The moment I let go of
it was the moment
I got more than I

 could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment
I touched down

How 'bout no longer
being masochistic
How 'bout remembering

your divinity
How 'bout unabashedly

bawling your eyes out
How 'bout not equating

death with stopping?

Thank you india
Thank you providence
Thank you disillusionment
Thank you nothingness
Thank you clarity
Thank you thank you silence

  
Grazie


E se smettessi di prendere
questi antibiotici?
e se smettessi di mangiare
quando sono sazia?
e che mi dici di quelle
carote trasparenti pendenti?
e che mi dici di quel kudo semopre elusivo?

Grazie India
grazie terrore
grazie disillusione
grazie fragilità
grazie conseguenza
grazie, grazie, silenzio

E se smettessi di
incolparti di tutto?
e se per una volta
io cogliessi l'attimo?
e che mi dici di quanto mi fa sentire
bene finalmente perdonarti?
e se ci affliggessimo
per tutto in una sola volta?

Grazie India
grazie terrore
grazie disillusione
grazie fragilità
grazie conseguenza
grazie, grazie, silenzio

Il momento in cui ho mollato
è stato il momento
in cui avevo tra le mani più
di quanto riuscissi a gestire
il momento in cui sono saltata giù
è stato il momento in cui ho toccato terra

E se smettessi di
essere masochista?
e se ricordassi
la tua divinità?
e se piangessi
sfrontatamente
fino a finire le lacrime?
e se non mettessi sullo stesso piano
la morte e la fine?

Grazie India
grazie terrore
grazie disillusione
grazie nulla
grazie chiarezza
grazie, grazie, silenzio